V oddaji Iz roda v rod na Radiu Maribor se je v tednu molitve za edinost kristjanov in na nedeljo Božje besede novinar Tone Petelinšek pogovarjal s škofom Maksimilijanom.

Celotnemu intervjuju lahko prisluhnete 🔊TUKAJ.

Škof je v pogovoru povedal:

O nedelji Božje besede

Razglasil jo je papež Frančišek leta 2019, to pa je sad procesa, ki se je začel z 2. vatikanskim koncilom, ki si je zadal nalogo pripeljati Božjo besedo bliže k ljudem in jo najširše odpreti, da bi vsi imeli direkten dostop do Boga, ki se razodeva po Božji besedi. 

Na Slovenskem sicer nedeljo Svetega pisma praznujemo že več kot 30 let. Za to nedeljo so se odločil naši biblicisti, ki so se združevali s kristjani različnih veroizpovedi. Ta nedelja je imela zelo močan poudarek na vrnitvi k skupnim krščanskim koreninam, kar je za vse kristjane Sveto pismu in v njem razodeta Božja beseda.

O tednu krščanske edinosti

V januarju, ki je čas po božiču, ko smo obhajali rojstvo učlovečene Besede, nam liturgični koledar prinaša razmišljanje o tem, kako ta Beseda vstopa v naše življenje in naš vsakdan. V januarju imamo tudi praznik spreobrnitve apostola Pavla, ki je največji oznanjevalec v Novi zavezi. 

O branju Svetega pisma v zgodovini 

V zgodovini so bile z branjem Svetega pisma vedno povezane tudi različne herezije in odkloni. Ker ga navdihuje Sveti Duh, moramo ob branju vedno govoriti tudi o razločevanju duhov. Na ta način so bile v zgodovini tudi težke dezinterpretacije Božje besede, zatem pa popravki in poglabljanja, reformacija, protireformacija ipd. Vedno v zgodovini pa so bili svetniki, ki so resnično živeli Božjo besedo, med ljudmi in z ljudmi.

Z 2. vatikanskim koncilom je bilo prepoznano to, kar se je zgodilo že na začetku na binkoštni praznik – Sveti Duh je podarjen vsem. Kriterij odpiranja Svetemu Duhu pa je pripravljenost spreobrniti se. Ta se najbolj kaže v tem, da si pripravljen stopiti ven iz sebe in vključiti drugega. Prvi korak spreobrnjenja je pot od sebe k drugemu. V izvirnem grehu skušnjava prišepetava, da si moraš sam urediti svoje življenje in poskrbeti sam zase. Proces Svetega Duha pa vedno vodi od egoizma k občestvenosti, k prepoznavanju resničnega življenja, ki je v odnosih. 

O rojstvu iz Duha

To je proces. Pustiti se preroditi od zgoraj pomeni preseči ločevanje med duhom in telesom. Zavedati se, da se človekova Božja podoba uresničuje v celoti njegove resničnosti.

Božja beseda prihaja od Boga, od Njega, ki nas je ustvaril. Po Svetem pismu prepoznamo Boga kot tistega, katerega bistvo je odnos, je dialog. Ni nekdo, ki nekaj zadržuje zase, ampak je življenje v dajanju. Novo življenje se rodi samo iz darovanja.

O branju Božje besede

Namen zavoda Biblično gibanje je povezovati ljudi, da bi brali Sveto pismo. Vsaka beseda Svetega pisma je namočena v Duha. Judovstvo in krščanstvo nista religiji knjige, ampak vera besede. Knjiga je medij te besede. Napetost med formo in vsebino je nekaj, kar nas vedno znova spremlja, pa tudi zavaja, ogroža in oži. 

Bog se nam želi razodeti. Božja beseda se uresničuje takrat, ko se živi, ko je sprejeta, ko je slišana. Sveta ni knjiga kot taka, ampak Tisti, ki nam po tej besedi govori. Božji je tisti, ki to besedo posluša in ohranja v svojem srcu, ne tisti, ki jo samo bere in formalno ponavlja.

Božja beseda nas uči, da nismo individuumi in osamljeni otoki. Temeljno oznanilo Božje besede je prav občestvenost. Apostol Pavel pravi, da smo po prejemu Svetega Duha postali Kristusovo telo, živ organizem, v katerem ima vsak svoj dar, svoj klic, svojo nalogo, ki jo lahko živimo za rast celotnega telesa.

O veselju

Dobra volja v bibličnem pomenu je veselje in mir. Veselje ima tisti, ki se ne boji zase, ki je odprt za Boga in za bližnjega.

Beseda evangelij pomeni vesela novico. Papež Frančišek že od začetka svojega pontifikata poudarja, da je značilnost kristjana prav veselje. Veselje, ki je sad priznanja Boga Očeta, ki nas ljubi in sprejema, ki je garant naše sedanjosti in prihodnosti. Veselje pomeni osvobojenost od nemira, od egoizma in koncentriranja samo nase. 

O ljubezni, ki je služenje

Temeljni kriterij vsega je ljubezen, ki v evangeljskem smislu pomeni služenje. Evangelist ljubezni je apostol Janez. V prelomu evangelija opisuje tisti veliki dogodek, ko je Jezus slekel vrhnje oblačilo, se opasal s prtom in začel učencem umivati noge. Oblast v biblični interpretaciji pomeni služenje, skrb za nekoga.

O Zavodu Biblično gibanje

V Bibličnem gibanju se zdaj povezujemo preko ZOOM srečanj. Ob tem pristopu odkrivamo, da se Božja beseda prestavlja v dnevne sobe, v naše domove. 

Način, kako sprejemajo Božjo besedo in se ob njej povezujemo je pomembnejši od razlage. Razumem jo lahko samo v dialogu, v povezanosti. Nastanek majhnih bibličnih skupin po domovih omogoča prav to.

»Tedaj so se jima odprle oči.« (Lk 24,31)

Da bi videli, da se za resničnostjo, ki jo živimo, odvija še globlja resničnost. To je veliko poslanstvo človeka; da zna simbolno brati stvarstvo in življenje, ki ga živi.

Karkoli delaš je ključno, kako to delaš. In veselje je merilo kvalitete, kako delaš. Veselje je druga beseda za navdušenost ali za navdihnjenost. Vse to pa ima izvor v Svetem Duhu,

»Vse, kar diha, naj hvali Gospoda.« (Ps 150,6)

Ker je On izvor življenja, je življenje življenja in cilj življenja.

Škofov blagoslov ob koncu intervjuja

»Da bi se srce vseh nas omehčalo in prepoznalo, da je Bog tisti, v katerem živimo, se gibljemo in smo. Ki želi, da bi živeli vedno bolj polno, odprto in svobodno v ljubezni drug do drugega v našem vsakdanjem življenju. Naj vas njegov blagoslov spremlja, krepi, ter vam daje moči in življenjskega upanja.«

Delite prispevek s prijatelji!